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FC ORGANIZATION

INFO & CONTACT

BUSINESS & ADMINISTRATION

 

 

 

Registered Office: Aprilia (LT), Italy

Authorized Dealer for sale

S: www.fcogroup.it

E: info.fcplace@gmail.com

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Branded Content Company

Your Partner in Brand Idea, Licensing &

Business Services

 

Under Management and Coordination of:

FCO HOLDING - Founded in 2020

-Executive Management for International B&T

(Business & Trade)

-Partner of "National Guarantee Recovery Fund"

-Partner of "International Mediation Organization"

 

ABOUT US

FCO HOLDING, its affiliates and subsidiaries process your personal data in order to interact with you in the context of our business activities.

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© 2022 FCO HOLDING

All Rights Reserved

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ABOUT US

FCO SYSTEM

"A system can be defined as physical and functional unit, made up trought several parts or subsystems (elements) interacting with each other (and with other systems), forming a whole in which each part makes its own contribution for a common purpose. "

Our Value

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Collaborazione

Internazionalizzazione

Innovazione

SYSTEM CREATION - BOUND DEFINITION

Il "confine" è stato considerato alla stregua di un limite estremo rispetto al quale misurare scostamenti concreti della realtà sociale, come un insieme di possibili comportamenti circoscritti.

Nella dimensione Sistemica il concetto di "confine" assume una ulteriore e importante accezione quale delimitazione di una complessa realtà sociale nei confronti di un ambiente. La dimensione sistemica ha il grande merito di tematizzare esplicitamente il cruciale problema della definizione dei confini. Essa non si limita a definire certe aree nelle quali tutto è collegabile a tutto ciò che si trova all’interno (sistemi chiusi) o anche a ciò che si trova all’esterno (sistemi aperti), ma costruisce sia i confini esterni sia i confini interni di tali aree in modo da stabilire un insieme di sottosistemi che sono dotati di specifici criteri di selezione e razionalità.

 

MEDIATION AS A RESOURCE

Mediare è qualcosa che tutti noi facciamo in ogni momento della nostra vita. Poiché la vita è relazione con gli altri, è inevitabile che, a volte, si possano avere posizioni e ragioni in contrasto con quelle dei nostri vicini, dei nostri colleghi, dei nostri clienti o fornitori, dei nostri concorrenti e, persino, dei nostri parenti e familiari.

Tutti noi, in maniera del tutto naturale, il più delle volte riusciamo a mediare fra le nostre posizioni e quelle degli altri, a conciliare le nostre ragioni con le ragioni altrui, privilegiando il nostro interesse rispetto alle rigide questioni di principio.

 

 

GROUPTHINK - ​​HOW WE WORK

Creiamo Brand su misura personalizzati sulla base di un'analisi preliminare delle esigenze e opportunità specifiche per la crescita e lo sviluppo di aziende e/o privati.

Attraverso i nostri media riusciamo a superare tutti i confini,  costruiamo la fiducia dalle nostre storie di successo e dalla nostra reputazione attraverso i fatti. Grazie ai nostri media, possiamo posizionare i messaggi in un'ampia gamma di audience, sia per esigenze B2B specifiche di clienti altamente segmentati, come azioni B2C o B2B2C per conversazioni di prodotti altamente virali.

​In questa prospettiva, FCO ambisce a svilupparsi a livello sistemico come un marchio (e prodotto) di eccellenza ed un evento esclusivo di massa.

 

 

"​​ENCODING YOUR MARKETING"

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FC ORGANIZATION

 BUSINESS & ADMINISTRATION

OVERVIEW

 

Il Piano d’impresa per il futuro rappresenta un passaggio importante per l’organizzazione. Esso infatti incrementa e consolida i risultati e margini sulle linee di business tradizionali e – attraverso importanti investimenti/accordi – prevede il concreto avvio di un ulteriore importante sviluppo su nuove e importanti linee di business (licensing su diversi settori). A questo si aggiunge un processo strutturato, in corso di finalizzazione, di ottimizzazione e revisione del modello organizzativo/gestionale (organizzazione, efficientamento processi e controllo di gestione) a supporto del perseguimento degli obiettivi strategici del Piano.

 

La realizzazione del Piano si basa su una serie di «fattori abilitanti» che, da un lato, riguardano il know how maturato negli anni sia dal punto di vista tecnico-produttivo sia dal punto di vista commerciale e, dall’altro, riguardano gli importanti investimenti combinati con una profonda revisione ed ottimizzazione dei processi e dei modelli organizzativi-gestionali.

 

 

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ABOUT US

LICENSING OVERVIEW

Lo sviluppo del Business in FCO è molto legato alla precisa volontà di mantenere in vita ed in continua efficienza quanto costruito fin ora, soprattutto nel settore di partenza e cioè in quello dell’abbigliamento.

La collaborazione con diversi business partner nazionali ed internazionali rappresenta da sempre il nucleo dell’attività di FCO  tanto che è proprio grazie a queste relazioni che si deve la nascita stessa di questa realtà.

Questo intenso networking ha consentito di massimizzare l’attività di Licensing out: FCO è sempre alla ricerca di opportunità per stringere accordi di licensing che permettano di ampliare il portafoglio prodotti dei licenziatari; attualmente FCO sta sponsorizzando partnership di Licensing con i marchi del suo portafoglio, in diversi settori, con i business partner che risultano interessati ad ampliare i mercati territoriali e commerciali in cui operano.

L’obiettivo è quello di rafforzare l’impatto commerciale dei progetti di licensing nei confini nazionali e internazionali diffondendo la presenza dei partner licenziatari su quei mercati dove questi non operano o non sono impegnati direttamente.

​L’attività del Licensing Out è destinata a crescere in un futuro prossimo grazie all’ampio numero di prodotti in corso e alla conseguente necessità di offrire ad essi opportunità di partnership adeguate.

L’impegno imprenditoriale di FCO e le prospettive che ne conseguono sono orientate ad esplorare partnership strategiche che possano far avanzare il portafoglio prodotti in diversi settori, quali clothing, food & beverage, Toys & enternatiment, Watch jewel & perfume, home living e automotive (interior design).

PARTNER STRATEGY

Per molti business, creare e gestire una rete di partner commerciali non è una scelta, ma una necessità che porta con sé grandi vantaggi e sfide impegnative. Le aziende sono fatte di persone e sono in continuo cambiamento ed evoluzione. Le relazioni sono la base, se non vengono curate è naturale uno sfilacciamento. Perciò è necessario:

  • costruire un rapporto di fiducia,
  • curarlo nel tempo,
  • rinnovarlo perché non perda di interesse.

Facile quando i rivenditori/distributori sono pochi e vicini; più complesso quando cresce il numero e/o aumentano le distanze. Non si tratta più di rinnovare e ravvivare il rapporto nel day-by-day, ma di pianificare una crescita insieme, capace di favorire risultati di business nel medio-lungo periodo (senza moltiplicare la complessità del sistema).​ FCO è orientato verso lo sviluppo di una Partner Strategy capace di ampliare una crescita congiunta.​

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LICENSING OVERVIEW

 

 

 

Licensing means the commercialization of licenses with which the licensor grants the licensee the right to use a patent, a trademark, a certain know-how or a fundamental element for the production and / or the marketing of a product or service.

This form of partnership, due to the benefits it entails, has had a great development at an international level (International Marketing). For the company that grants the license, the license agreement is a means of extending the use of intellectual property, penetrating a new market without having to make direct investments in production plants and distribution networks. For the licensee, that is, for those who use the license in their own country, it means being able to enter a new business quickly and with modest risks.

If, on the one hand, licensing allows rapid entry into new markets without having to sustain entry costs, on the other, it requires the company to undergo considerable research and development dynamics and constant attention to innovation. With the granting of licenses, in fact, the company disseminates know-how and therefore runs the risk that the licensee will acquire knowledge such as to become a competitor when the contract comes to end. Therefore, if the company does not want to be reached by licensee companies, it must maintain a constant development gap. In addition, the licensor also runs the risk that the licensee's behavior could damage the brand image or the reputation of the company, in the event that the licensee does not meet certain quality or reliability standards.

 

FCO  want to share a "Brand Extension" with owners of companies who are interested in expanding their business.

In the Licensee's perspective, the licensing agreement represents an effective alternative to overcome the barriers to entry in the sector / market of reference and the risk perceived by consumers on a functional and psycho-social level. It is known that overcoming these barriers implies high (and risky) investments in marketing, which are essential to achieve adequate levels of reputation, image and distribution coverage. The use of the FCO "brands" acts as an attraction factor for intermediate and final demand: this allows to achieve, with limited investments, a high level of notoriety in the sector in which business owners operate effectively and immediately. The expected "utility function" consists in increasing National and International competitiveness.

 

The collaboration begins with subscription of a Trademark license agreement, through which the licensee will be able to start his business or increase it using advantage and popularity of the Trademark licensed on the products / services offered.

If you want to be our partner, contact us

 

HOW WE ARE ORGANIZED

 

 

We operate on a global scale. We are constantly looking to personnel for marketing activities on fco products. Our staff are based in the IT Region and around the world (trought collaborations), where they can offers the best support to customers.

 

Our structure allows us to respond more quickly to customers, to build local supply chains and alter our approach based on the needs of each region.

 

 

DUTIES OF MARKETING DEPARTMENT

 

 

The team of a corporate marketing office must be directed by a marketing manager who knows how to structure the tasks of:

  • Promote the company's products and services according to the corporate objectives,
  • create a fertile ground for the sales actions of the sales team, on which the responsibility for closing orders falls.

The above highlights the importance of perfect harmony between the two teams, the need for an open flow of information, and the mutual knowledge of the actions on the market carried out by both teams.

Returning to the marketing department, there are four main areas of expertise, on which all the activities aimed at achieving company objectives are governed in cascade.

  • Identify the areas where the product fits - This is where the company should focus its marketing strategy and, therefore, spend its budget for maximum reach and results. I am not referring only to the identification of new markets, but also to the strengthening of sales on already acquired markets with the development, for example, of new products.
  • Build relationships with the reference interlocutors - The task of the marketing department is to expand the customer base by creating new contacts (Lead generation). To do this, develop awareness and knowledge of the company, the brand, its products and services. Furthermore, with a subsequent action plan, the marketing team will accompany the contact along the purchasing process, acquiring more and more information to create new business opportunities for the company. At this point the new contact will pass to the sales force who will have to transform him into a customer.
  • Involve the acquired customer - Another responsibility of the marketing department is the involvement of existing customers. The best way to do this is to listen to what they have to say and their needs in order to provide what they need. With respect to customers already acquired, the marketing team can, for example, implement up-selling and cross-selling activities.
  • Monitor the market, the competition, the results - To carry out its business in the best possible way, the marketing department must monitor the market and the competition. Each company lives in an entrepreneurial fabric that changes and changes over time. Not recording these changes means ingesting one's promotion into outdated and therefore no longer efficient models.

Similarly, it is essential to analyze the results of marketing activities to verify their goodness or to introduce changes to better achieve business objectives.

 

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PARTNER

FABIO CONTE

Fabio Conte, a very practical and precise person, was born in Aprilia in 18/10/1989. He graduated in computer science in 2008. Subsequently he enrolled at the University of Rome "La Sapienza" where he obtained a Bachelor's Degree in Banking, Insurance and Financial Markets in July 2012. He continued and finished his university studies, obtaining a degree in Business Economics in March 2015.

 

He began work (relating to university studies) immediately after, in May 2015 at the administrative office of a Pharmaceutical Company.

In June 2018, the development of custom brands begins. The launch of products with own brands takes place in 2019; in 2020 he creates the official website for the sponsorship of the "licensing development" of its brands; in 2021 he launches the website for the sponsorship of marketing activities. In June 2021 he publishes his first book, "The Project Origin". In 2022 he continues with other publications (Pulse Magazine - various editions; Kiamarsi Magazine; writers' agenda; universal encyclopedia of writers - X edition).

He is currently a partner in activities belonging to the food & beverage sector and projects concerning environmental sustainability, as well as collaborating in the management of FCO brands.

 

PUBLICATIONS:

The Project Origin (novel)

 

INTERESTS:

- Technology & Training;

- Civil Rights & Economic Growth;

- Environment & Health;

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